Khamis, Mei 07, 2009

Rugi Pada Rakyat















Saya sebagai rakyat, amat malu dengan apa yang berlaku di negara kecintaan saya Malaysia siang tadi. Sedih pun ada, bermain-main dengan rasa kecewa di hati saya dan ramai lagi rakan-rakan yang berada di bumi Jordan ini. Kami sebagai barisan pemuda yang bakal menerajui hala-tuju negara pada masa akan datang berasa amat terkilan dengan apa yang berlaku.

Rasanya umum sudah mengetahui apa yang berlaku di Perak sewaktu berlangsungnya sidang Dewan Undangan Negeri Perak siang tadi. Saya tidak pernah meluahkan rasa hati saya berkenaan dengan situasi politik di Malaysia ketika ini di dalam blog saya, namun kali ini hati saya amat terkesan dengan apa yang berlaku.

Tindakan kerajaan Haram BN di Perak bagi saya amat memalukan! Saya melihat gelagat 'orang-orang' itu bagai badut yang menghiburkan budak-budak kecil namun dalam masa yang sama telah membuat budak-budak menangis. Mana tidaknya, sebodoh-bodoh saya ini berkenaan undang-undang dan perlembagaan negara pun tahu betapa salah dan cukup kotornya tindakan mereka.

Tindakan mereka jelas mencabul perlembagaan dan undang-undang negara. Apa mereka tidak belajar ke tentang ini semua sewaktu mahu bertanding pilihan raya??

Saya tidak mahu mengulas panjang tentang perkara ini. Anda yang membaca mungkin sudah melihat di kaca televisyen, paling tidak pun di youtube agaknya. Nilailah sendiri.

Bagi saya yang tidak terlibat dengan politik ini, saya berpendapat rakyat akan makin menjauh dengan ' Persatuan Dacing Nasional' melihat kepada keadaan yang berlaku. Moga Allah permudahkan kemenangan Islam agar negara sentiasa nyaman di bawah sinaran 'Purnama'. Moga 'Bulan' dapat bersinar terang di Malaysia. Insyaallah.

Tiada ulasan: