Ahad, Februari 01, 2009

" Kamu Bunuh Mereka!"























" Kamu bunuh mereka!" , begitu kata-kata yang dilemparkan oleh seorang pemimpin Islam dari sebuah negara yang asalnya begitu rapat hubungan politiknya dengan kerajaan kejam Zionis Israel. Dia boleh dikatakan salah seorang pemimpin di dunia ini yang berani bersuara dan bertindak ( bukan cakap dalam selimut sahaja ) selain dari Hugo Chaves.

Ya, dialah Recep Tayyib Erdogan. Perdana Menteri sebuah negara bekas pusat empayar Islam Uthmaniah satu ketika dahulu, Turki. Negara yang dahulunya nyata memperlihatkan kekuatan dan keagungan Islam sebelum diruntuhkan oleh rancangan jahat kafir laknatullah.

Satu dunia diam tidak bersuara, satu dunia diregut rasa terkejut dan tidak percaya ketika Erdogan dengan lantang dan beraninya mengkritik Presiden Israel, Shimon Peres dalam satu debat berkaitan Gaza semasa sidang Forum Ekonomi Sedunia yang berlangsung di Davos, Switzerland.

Erdogan yang tidak berpuas hati dengan masa yang diberikan oleh David Ignatius, penulis Washinton Post yang mempengerusikan majlis kerana hanya memberinya masa 12 minit untuk berucap sedangkan Peres boleh berucap panjang selama 25 minit telah mengkritik Peres dengan lantangnya.

" "Kamu bunuh mereka. Saya masih ingat kanak-kanak yang mati di tepi pantai. Saya masih ingat dua bekas Perdana Menteri (Israel) berkata mereka gembira masuk Palestin dengan kereta kebal. Dalam soal membunuh, kamu terlalu hebat", kritik Erdogan.























Tindakan yang dilakukan oleh Erdogan ini tersiar di hampir seluruh pelusuk dunia. Ramai yang terpegun dengan kelantangan dan keberanian Erdogan mengkritik pengganas besar yang menjadi Presiden Israel ini, Shimon Peres. Kritikan yang ditujukan betul-betul tepat di atas hidung manusia durjana itu dihadapan masyarakat Eropah yang menjadi penyembah Yahudi Laknatullah, juga dihadapan umat dunia yang hanya melihat sahaja kekejaman Zionis.

Di mana pemimpin-pemimpin Islam lain???

Beranikah membuat tindakan serupa Erdogan?? Atau hanya bersuara dihadapan rakyat negara pimpinan mereka kemudian menikus di hadapan musuh durjana.

Atau mahu menjadi seperti pemimpin Fatah yang lebih menyebelahi musuh sebenar bangsa, tanah air dan agama mereka?? Mahu jadi seperti Husni Mubarak yang membunuh saudara seagama dengan membekalkan makanan kepada tentera Zionis sedang makanan saudara segama, mangsa kekejaman disekat, ditahan dari memasuki Gaza??

Tahniah Erdogan di atas kelantangan dan keberanian kamu menegakkan maruah sebagai seorang Islam!



Tiada ulasan: