Isnin, Disember 01, 2008

Bicara Tika Jauh

Sebetulnya aku manusia
yang jauh duduknya
dari apa-apa yang ku cinta,
tapi hakikat diri

aku mahu ketemu sebuah CINTA
yang lebih besar
lebih gagah
lebih kuasa dari apa-apa..

tapi sayang
belum sempat kukejari
aku terus ditinggal sendiri
aku jadi sepi

aku jadi tuli
entah barangkali juga
aku rasa tertinggal walau CINTA itu
sebenarnya ada disisi,
pernah ketika

gayanya aku mendustai CINTA itu,
aku khianati CINTA itu,
aku tidak peduli padaNya
benar aku ini hamba
sentiasa kutagih kasihNya
dalam masa yang sama
aku curangi DIA
aku juga jatuh cinta pada

hambaNya..

Aku kini jauh
barangkali..
jauh dari CINTA itu

aku tidak punya siapa di hati
justeru aku rinduiNya
rindukan perhatianNya
rindukan kasihNya
aku rindu berada di bawah naunganNya

Aku rasa terasing
aku rasa jauh
jauh..
jauh yang amat

jika Kau dengar rintih hati ini
kumohon bawa aku
terbang tinggi
melintas lapisan langit tertinggi
ke alam fana CINTAMU,
aku mohon
Kau ampuni dosaku

yang merobek hatiku
dari menikmati enak CINTAMU..
dekatkan hatiku..




Bicara tika jauh; luah hati seorang hamba yang menagih CINTA..tulus dari Illahi..
Syari' Jamiah, Irbid, Jordan...




2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

benar,
Cinta itu kita dustai
Cinta itu kita khianati
Malu kan..
Bila gembira kita ketawa,lupa padaNYA
bila musibah menimpa baru ingat nak kembali
tapi kita masih diterima
andai hal yang sama dilakukan pada manusia
mungkin kita telah dibuang jauh oleh hati sakit itu
Sucinya kasih ALLAH kepada hambaNYA
semoga kita peroleh CINTA itu dan takkan pernah hilang,,INSYA ALLAH

Tanpa Nama berkata...

Lagu TANPA ni besh.!

"Kini benar-benarku rasakan
Dalam relung hatiku tanpamu
Ku tak mengerti
daku....
TAKUT JAUH DARI DIRIMU
Dan kau tinggalkan aku sendiri
Tanpamu ku mati"

saya pernah jauh dariNYA
saya pernah mati
hati mati.akal mati.diri mati.
langsung tak berfungsi sbg manusia
pernah jadi 'MANUSIA YANG BUKAN MANUSIA'
hehehe=)
alhamdulillah rase dah kembali
walau tak sepenuhnya