Ahad, Januari 11, 2009

Israel Yang Berjiwa Kecil, Bernafsu Besar



























Hari ini genap 15 hari bumi Gaza bermandi darah. Sudah 875 saudara-saudara kita syahid dan 3696 lagi cedera parah. Bagaimana dengan kita semua?? Masih terus leka dengan kebiasaan kita? Seronok dengan keselesaan kita, sedang saudara-mara kita hilang segalanya? Terbunuh dibom, ditembak dan diletupkan..

Apa jangkaan kita beberapa hari yang akan datang agaknya?

Adakah mungkin para pejuang Islam ini akan tewas??

Tidak saudaraku sekalian. Bahkan pihak musuh sebenarnya yang berdepan kekalahan. Cuma berita dan kebenaran ini sengaja disorok bagi tidak menampakkan kelemahan pihak mereka.
Khaled Meshaal yang merupakan ketua pejabat politik Hamas menyatakan dalam sebuah wawancara di stesen television bahawa serangan Israel telah gagal dan pejuang Hamas masih lagi melancarkan roket ke kawasan Israel.

" Saya dengan yakin menyatakan bahawa mengikut tahap ketenteraan, Israel telah nyata gagal. Mereka tidak mencapai sebarang kejayaan sedikit pun. Adakah serangan ini telah menghentikan serangan roket ( dari sayap kanan Hamas- Briged Al-Qassam )??"

Saya juga yakin bahawa pihak Israel sebenarnya menghadapi tentangan yang hebat dari para Mujahidin. Mereka juga takut sebenarnya. Mereka tidak punya semangat seperti mana semangat yang dimiliki para Mujahidin.






















Kebaculan tentera-tentera Israel ini terbukti dalam sebuah artikel akbar yang mendakwa pergerakan tentera Israel melalui darat amat perlahan, terutama unit kereta kebal mereka. Mereka akan melepaskan anjing-anjing terlatih dahulu sebelum turun dari kereta kebal membuat serangan. Anjing-anjing ini dilengkapi oleh kamera di kaki kanan dan pembesar suara di kaki kiri. Lihatlah betapa lemahnya semangat mereka. Bagaimana mungkin mereka akan berhadapan dengan para mujahidin yang sanggup mati ini? Yang mencari jihad di setiap muntahan peluru dan letupan bom??












Ketakutan mereka bertambah jelas apabila Majlis Keselamatan Israel melalui para pemimpinnya berharap perang ke atas Gaza tidak membawa ke fasa seterusnya iaitu fasa 3.

" Kami amat berharap misi peperangan ini tamat pada fasa yang kedua kerana kami tidak mahu melanjutkan ke fasa yang seterusnya. Fasa 3 akan menggerakkan tentera lebih dalam memasuki kawasan Bandar Gaza dan keadaan ini amat berbahaya sebenarnya kepada para tentera. Hamas lebih arif tentang kawasan tersebut," begitu ucap para pembesar Yahudi yang terkutuk itu!

Hakikatnya kekuatan Hamas dan semua kumpulan mujahidin lain semakin bertambah. Mereka punya jiwa dan semangat yang ampuh.

Kita harapkan kekalahan di pihak Israel seperti mana yang pernah berlaku semasa konflik Israel-Lubnan yang memalukan Israel setelah dikalahkan oleh Hizbullah. Israel yang ketika itu dianggap negara yang memiliki peralatan perang tercanggih dirantau itu terpaksa mengundurkan para tenteranya akibat tentangan hebat dari pejuang Hizbullah yang hanya bersenjatakan senjata-senjata berteknologi lama.

Teruslah mendoakan kejayaan saudara-saudara kita.

Bagaimana kita mahu berjuang??

Terus memboikot produk-produk Israel dan Amerika! Tapi boikotlah secara terancang, mungkin ini akan mendatangkan kesan yang lebih kepada ekonomi mereka. Contohnya McDonald, KFC, Colgate dan Starbucks. Umat Islam tidak akan menderita kelaparan dan kehausan jika tidak menikmati produk makanan segera dari Israel dan Amerika ini. Umat Islam tidak akan mati jika tidak membeli barangan mereka.

Insyaallah mereka akan terkesan dengan boikot yang kita lakukan.

Jari-jari saya makin bersemangat menari tarian perang di sini.

Kita nantikan berita seterusnya. Teruskan berdoa sahabat! Allah bersama kita semua, Insyaallah!












1 ulasan:

rantong berkata...

Sekadar ingat mengingatkan. Doa Qunut Nazilah

“Ya Allah, sesungguhnya kami bermohon pertolongan Mu, kami meminta ampun kepada Mu, kami memohon petunjuk dari Mu, kami beriman kepada Mu, kami berserah kepada Mu dan kami memuji Mu dengan segala kebaikan, kami mensyukuri dan tidak mengkufuri Mu, kami melepaskan diri daripada sesiapa yang durhaka kepada Mu.

Ya Allah, Engkau yang kami sembah dan kepada Engkau kami bersalat dan sujud, dan kepada Engkau jualah kami datang bergegas, kami mengharap rahmat Mu dan kami takut akan azab Mu kerana azab Mu yang sebenar akan menyusul mereka yang kufur Ya Allah, Muliakanlah Islam dan masyarakat Islam. Hentikanlah segala macam kezaliman dan permusuham, Bantulah saudara-saudara kami di mana sahaja mereka berada. Angkatlah dari mereka kesusahan, bala, peperangan dan permusuhan.

Ya Allah, selamatkanlah kami dari segala keburukan dan janganlah Engkau jadikan kami tempat turunnya bencana, hindarkanlah kami dari segala bala kerana tidak sesiapa yang dapat menghindarkannya melainkan Engkau, ya Allah.”
Sumber: JAKIM
View Profile: Rantong