Sabtu, Oktober 03, 2009

Bergerak


Untuk memaknakan kehidupan, kita perlu bergerak. Berhijrah ke satu daerah yang lain daripada biasa. Beralih kedudukan ke tempat yang berbeza.
Justify Full
Rialiti hidup memang begitu. Manusia ini mudah bosan, mudah keliru sebenarnya. Kebiasaan yang 'biasa-biasa' itu melakarkan bukan lagi keindahan tapi kejemuan yang tidak dapat dibendung. Kejemuan itu bakal melahirkan satu kerugian pada sisi kehidupan yang berbeza.

Saya tidak mahu rasai kerugian itu. Jadi saya bergerak. Walau gerakan saya ini tidak mempengaruhi sekitar saya, jajahan takluk di dalam diri saya merasakannya. Perubahan dan penghijrahan yang kecil itu tidak mustahil ada pengaruh kepada siapa saya di masa akan datang.

Wajah blog ini adalah permulaannya.

Imam Syafie pernah menukilkan dalam syairnya :

" Aku melihat air menjadi cemar kerana tidak mengalir, andai ia mengalir pasti elok keadaannya. Dan andai ia bertakung, nescaya cemar jadinya.."


Saya kembali dengan semangat baru, dengan harapan baru dan dengan bekalan yang baru.

Moga pembaca blog ini doakan pergerakan kecil saya ini membuahkan sesuatu yang beharga, bukan untuk saya tapi untuk semua, mudah-mudahan. Insyaallah.

Tiada ulasan: