Khamis, November 03, 2011

Travelog Haji Muda Siri 4 : Kenangan

Siri Travelog Haji Muda ini sudah lama tertangguh. Hajatnya dulu saya mahu menulis seluruh kisah perjalanan haji saya bersama sahabat-sahabat sehingga selesai ibadah tersebut. Namun dek kerana kekangan-kekangan yang ada saya tinggalkan ia tergantung begitu sahaja.
Semalam saya dihubungi oleh wartawan Berita Harian yang membaca blog saya ini, En. Sani. Katanya dia tertarik dengan cerita haji muda ini. Mahu jadikan bahan artikelnya untuk terbitan Raya Haji nanti. Bagi saya tiada masalah. Asalkan mendatangkan manfaat kepada umat Islam di Malaysia seluruhnya. Yang paling penting mendatangkan semangat kepada orang muda untuk pergi menunaikan haji.

Itulah juga antara cita-cita saya menulis travelog haji ini. Saya mengharap supaya golongan muda tidak takut untuk menjadi tetamu Allah di tanah yang paling diberkati itu.

Moga-moga ada kebaikan pada segalanya ini. Tiadalah harapan lain melainkan redha dan perhatian Allah jua yang diharapkan.

Moga semua yang menyumbang memperoleh rahmat-Nya, Insyaallah.

Bersama ini saya ada beberapa keping gambar untuk dikongsikan. Sesungguhnya gambar-gambar ini menceritakan seribu satu kisah perjalanan seorang tetamu Tuhan. Selamat menghayatinya.